Sonntag, 7. April 2013

Meine Geburtstagstorte 2013: Kuchensorten und Making of Bilder / Моята торта за рожденият ми ден 2013 - Видове торти и снимки от правенето ѝ

Meine Geburtstagstorte 2013: Kuchensorten und Making of Bilder


Hallo meine Lieben,

ich nehme mir kurz Zeit während meines Urlaubs und reiche schnell die fehlende Infos über meine 4-stöckige Geburtstagstorte nach.
Wie ich euch schon hier erzählt und gezeigt habe, habe ich für meine Geburtstagsparty dieses Jahr eine rosa-elfenbein Torte mit viele Perlen, Rüschen und Rosen gemacht. Die Torten für meinen Geburtstag sind was ganz besonderes für mich - ich kann mich dabei richtig in großen Still austoben, kann genau diese Trends und Farben verwenden, dir ich am meistens will. Wenn ich eine Torte verschenke, stimme ich diese immer mit der Vorlieben der Person ab, für den die Torte ist - was auch ganz toll ist, denn so beschäftige ich mich manchmal mit Themen und Farben, die ich sonst nicht ausgewählt habe und springe so zusagen über meinen Schatten. ABER für meinen Geburtstag mache ich MEINE Torte und sie darf so werden, wie ICH will :))) Echt toll!

Aber kommen wir zuerst zu der innere Werte meiner Torte:

1. Stock - einen Apfel-Walnuss-Kuchen (nach dieses Rezept gemacht, die Mandeln durch Walnüsse ersetzen) gefüllt mit
Ganache und Karamel
2. Stock - eine Wickeltorte mit Vanilla-Biskuit und Himbeer-Maskarpone Creme, bestreut mit zerbrochenen Baiser - gemacht wie hier beschrieben
3. Stock -  Devils Chocolate Cake mit Lemon Buttercreme
4. Stock - Zitronenkuchen mit Zitronenbuttercreme

Welches Stockwerk am leckerste geschmeckt hat, kann ich euch nicht sagen. Ich habe viele sagen hören, dass die erste Etage zum reinlegen lecker ist, dritte und vierte waren auch sehr hoch gelobt, ich glaube nur die zweite Etage konnte nicht wirklich mithalten, vielleicht war sie auch viel zu leicht im Vergleich mit den anderen drei!

Was der Design angeht, ich wollte etwas zartes und gleichzeitig glamouroses entwerfen, das in der Richtung Vintage geht. Ich hoffe es ist mir gelungen. 
Die Perlen sind alle essbar und alle gekauft, es sind verschiedenen Größen und Farben (Rosa, weiß, Elfenbein, dunkles Rosa), die ganz großen Perlen sind Liebesperlen aus der Supermarkt, bei welche ich mir die rosa und weiße Perlen ausgelesen habe. Die Perlen sind an der Torte mit weiße Ganache "geklebt", ich habe bei einer Torte probiert ähnliche Perlen mit Royal Icing zu kleben, aber die Icing ist viel zu schnell getrocknet und ich konnte nicht so schnell alle Perlen befestigen.  Mit den Ganache hatte ich dieses Problem nicht. Die vierte Etage habe ich einfach in den Perlen gerollt. Bei der zweite Etage ging das leider nicht, weil die Wickeltorte mit Mascarpone eine eher weiche Torte ist und ich hatte Angst, dass die Torte bei in den Perlen rollen auseinander geht. Deswegen habe ich die Etage in einen Tablett gestellt, der etwas höheren Rand hatte und somit gut für die Perlen auffangen geeignet war. Die obere Seite der Torte war leicht - einfach eine Menge Perlen darüber gießen, leicht andrücken, die übrige Perlen entfernen und fertig. Für die Seiten habe ich immer eine Handvoll Perlen genommen und sie an die Seiten mit den Hand angedrückt - dabei sind Perlen durch die Gegend geflogen, aber ganz viele landeten im Tablett und konnten wieder gesammelt und benutzt werden. Nachdem ich so die ganze Seitenfläche der Torte bearbeitet habe, habe ich mir das Ergebnis kritisch angeschaut und hier und da noch einzelnen Perlen geklebt - das hat ein bisschen gedauert, aber ich wollte, dass alles perfekt ist.

Der dritte Stock habe ich nach einen Tutorial von Sharon Wee gemacht.

Die Rosen sind handgemacht und nach der Anleitung von Alan Dunn in seinem Buch "ALAN DUNN'S SUGARCRAFT FLOWER ARRANGING".

Ich bin sehr zufrieden mit dieser Torte! Und auch die Reaktion der Anderen bestätigte meiner Meinung, dass ich mit ihr einer meiner schönsten Kreationen bis jetzt gemacht habe.


Süße Grüße
Valentina



Моята торта за рожденият ми ден 2013 - Видове торти и снимки от правенето ѝ


Здравейте мили мой,

днес отделям малко време през отпуската си и бързам да ви предоставя липсващите информации за моята четириетажна торта за рожденият ми ден преди 2 седмици.

Както вече тук писах и ви показах, направих за рожденият си ден тази година една четириетажна торта в розово и слонова кост. Тортите за рожденният ми ден са нещо много специално за мен - при тях мога да се развихря с голям замах и да използвам точно тези цветове и идеи, които искам. Когато подарявам торта, я съобразявам винаги с предпочитанията на човека, за който е тортата - което е също страхотно, защото така се занимавам с цветове и идеи, които не бих избрала сама и по този начин правя нообичайни за мен неща. 
НО за моят рожден ден правя МОЯТА торта и тя може да бъде такава, каквато АЗ искам! Страхотно, нали?

Но да дойдем сега към вкусът на тортата

1. етаж - Ябълков сладкиш с орехи (направен по тази рецепта, като замених бадемите с орехи) и напълнен с крем Ганаж и карамел. 
2. етаж - вита торта с ванилов блат и крем от маскарпоне и малини, поръсена с натошени целувки - направена по този начин
3. етаж - този шоколадов сладкиш с лимонов маслен крем
4. етаж - лимонов сладкиш с лимонов маслен крем. 

Не мога да ви кажа, кой етаж беше най-вкусен. Но чух много от гостите да казват, че първият етаж им харесва страшно много, но и третият и четвъртият получиха много одобрение. Само вторият етаж не можа да се хареса така, може би защото беше лек и не много сладък, в сравнения с останалите три. 

Що се отнася до дизайна на тортата, исках да направя нещо нежно и същевременно  гламурозно, което да напомня на стилът Винтидж. Надявам се, че съм успяла!
Перлите по тортата се всички ящни и купени, те са с различни големини и цветове (розово, слонова кост, бяло и тъмно розово). Перлите са „залепени“ за тортата бял крем Ганаж, при една подобна торта опитах да залепя перлите с белтъчна глазура (Айсинг), но не се получи така добре, тъй като тази глазура изсъхва много бързо и не беше възможно да сложа всички перли толкова бързо.  С крем Ганаж нямах този проблем. Намазах 2торият и четвъртият етаж с крем Ганаж върху фондана и вторият етаж можах дори просто да сложа с тава, пълна с перли и да го завъртя там. Така полепнаха достатъчно перли по него, които след това само понатиснах с ръце, за да останат по добре в крема. При вторият етаж не можах за съжаление да приложа този метод, защото той беше доста по-мек и нестабилен и ме беше страх, че ще се разпадне. Така че го сложих в една табла с по-висок ръб (може да се използва и тава, но аз нямах толкова голяма).  За горната страна на тортата методът беше лесен - изсипах перли отгоре, натиснах ги добре с ръка и махнат излишните. Страните на тортата покрих с перли, като взимах една шепа перли и ги слагах по страните - доста перли летяха из стаята, но повечето от тях падаха в таблата и можеха да бъдат отново събрани и използвани. И така, шепа след шепа, покрих страните на тортата с перли. Накрая добавих и доста единични перлички, за да бъде всичко равномерно и перфектно. 

Третият етаж направих по утътването на Шарон Вии. 

Розите са саморъчно направени по упътването на Алън Дън в книгата му "ALAN DUNN'S SUGARCRAFT FLOWER ARRANGING".

Аз съм много доволна с тази торта! А и вашата реакция и на околните ми потвърди моето мнение, че това е една от най-хубавите ми досега торти. 


Сладки поздрави 
Валентина



















7 Kommentare:

  1. Wunder-, wunder-, wunderschööööön!!!!!!

    Auch die tollen Bilder.

    Ein Traum!

    LG Sandra

    AntwortenLöschen
  2. Dem kann ich mich nur anschließen: die Torte ist einfach nur der HAMMER! <3

    AntwortenLöschen
  3. toll der Hammer die Torte
    LG Tanja

    AntwortenLöschen
  4. Einfach nur: WOW!

    <3-lichst, Kristina

    AntwortenLöschen
  5. Sie ist WUNDERSCHÖN! Mehr kann ich dazu nicht sagen :-)
    Liebste Grüße von Mareike

    AntwortenLöschen
  6. Първата реакция като видях тортата беше УАУ!
    А като прочетах и какво съдържа вече ми става твоята любима торта!
    Благодаря, за споделените рецепти и опит!
    Целувки!

    AntwortenLöschen
  7. Браво Валентина, страхотна е! Розите са като истински! Честит рожден ден на патерица, бъди жива и здрава, все така креативна и много усмихната!

    AntwortenLöschen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...